Web Design Blog / Biznes:

Bądź wiarygodny w Internecie

Wiarygodność to czynnik, który istotnie oddziałuje na decyzję klienta podczas wybierania oferty z grona różnych firm. Jako, że strona internetowa to jeden z pierwszych kanałów komunikacji między nami a potencjalnym klientem, warto zadbać o wiarygodny wizerunek w Internecie i stworzyć pozytywne wrażenie od samego początku.

Temat artykułu nie omawia stron w aspekcie technicznym, nie mniej jednak, łączy się z kilkoma moimi wcześniejszymi publikacjami odnośnie zawartości stron internetowych, mediów społecznościowych oraz błędów na stronach internetowych.

Zawartość i otoczenie witryny

Zawartość strony internetowej powinna odzwierciedlać charakter firmy ohraz być dla internautów wartościowa. Kiedy strona firmowa budzi zaufanie? Kiedy porusza konkretne kwestie związane z istotą prowadzonej działalności  oraz szczegóły prezentowanej oferty. Wiarygodna strona internetowa zawiera:

  • Dane kontaktowe, które powinny zawierać pełny adres wraz z kodem pocztowym i numerem budynku. Pomocna może być popularna, interaktywna mapka Google wraz dokładnie zaznaczoną lokalizacją. Kropką nad i będzie podanie współrzędnych geograficznych dla klientów docierających do nas z daleka. Jeżeli firma nie ma stałego punktu do przyjmowania klientów warto wyraźnie o tym poinformować i uwydatnić np. dane kontaktowe do przedstawicieli. Dodatkowo, zamieszczone na stronie wszelkie adresy e-mail powinny należeć do domeny strony internetowej a numery telefonów opatrujmy w zrozumiałe etykiety np. księgowość lub zamówienia.
  • Dane rejestracyjne firmy – nie są wymagane przy działalnościach, które nie zajmują się sprzedażą internetową ale będą pomocne dla osób wystawiających dokumenty VAT no i na pewno zwiększają wiarygodność firmy. Według mnie, zamieszczenie np. ogólnie dostępnego numeru NIP w niczym nie przeszkodzi.
  • Profile w mediach społecznościowych, które już powoli stają się standardem. Priorytetem są Miejsca Google, gdzie praktycznie z marszu, za darmo otrzymujemy wysokie pozycje przy mapce na zapytania związane z naszą branżą i lokalizacją. Powinniśmy zadbać o ładnie wyglądającą i zachęcającą do polubienia stronę na Google Plus, Facebook‚u oraz w innych serwisach. np. Twitter, Pinterest, YouTube i innych. Należy pamiętać aby połączyć utworzone profile z naszą stroną za pomocą API wydawców lub specjalnych narzędzi takich jak chociażby AddThis.
  • Regulaminy strony, polityki prywatności, a w tym kochane przez wszystkich popupy o ciasteczkach, które mimo, że są nudne i w 99 procentach nieczytane są wymagane abyśmy byli postrzegani na poważnie. Za pomocą tych elementów widać, że dbamy o szczegóły i troszczymy się o zachowanie najwyższych standardów.
  • Szczegóły, takie jak cenniki, specyfikacje i katalogi produktów. Bez tego zginiemy w tłumie. Internauta wchodzi na stronę by się czegoś dowiedzieć. Podstrony O nas i Oferta, na których jest kilka słów na pewno mu w tym nie pomogą.
  • Opinie i referencje – najlepiej z podaniem źródeł. Jeżeli nie masz jeszcze opinii w żadnych serwisach, zachęć do ich wystawienia byłych klientów za pomocą e-maila lub przy kolejnych spotkaniach z nimi.
  • Certyfikat SSL – wystarczy nawet ten najtańszy klasy DV. Zaznaczony na zielono adres, HTTPS (zamiast HTTP) i kłódka przed adresem to szczegóły, które kojarzą się z wielkimi markami i wzbudzają zaufanie użytkowników dbających o anonimowość i bezpieczeństwo. Czytaj więcej o certyfikatach SSL w osobnym wpisie.

Nie bez znaczenia jest także ogólna estetyka witryny firmowej. To ona decyduje o pierwszym wrażeniu i budzi określone emocje. To samo zresztą tyczy się prezentacji i materiałów reklamowych takich jak ulotki czy gazetki ofertowe.

Wnioski

Aby wzbudzić zaufanie wśród Internautów musimy zatroszczyć się o odpowiednią prezentację szeregu elementów. Mamy tutaj do czynienia z treścią, aspektami głównymi oraz z detalami, które wbrew pozorom odgrywają kluczową rolę w postrzeganiu nas przez odbiorców. Dbajmy o wizerunek w Internecie tak samo mocno (lub lepiej) jak dbamy o odpowiedni anturaż biura czy o wygląd przedstawicieli przy spotkaniach z klientem twarzą w twarz. Nie bagatelizujmy efektu pierwszego wrażenia, pamiętajmy, że zjawisko to odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Bądź wiarygodny w Internecie
4.7 (94.55%) głosów: 22

Autor: (29 lat)

Służę pomocą w razie wykonania / odnowienia strony lub sklepu internetowego dla twojej firmy niezależnie od twojej lokalizacji czy skali przedsięwziecia.

Tego typu wpisy piszę w wolnych chwilach lub pomiędzy projektami. Tylko pomyśl co mogę dla Ciebie zrobić w ramach usługi :-)

Zadaj pytanie lub skomentuj

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Paweł Mansfeld z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Plebiscytowa 10, w celu udzielenia odpowiedzi, w tym przedłożenia oferty jeśli o nią pytam. Moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego i prawo do przeniesienia danych.

Komentarze publiczne

Brak komentarzy.
Otrzymuj powiadomienie o nowych artykułach

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Paweł Mansfeld z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Plebiscytowa 10, w celu udzielenia odpowiedzi, w tym przedłożenia oferty jeśli o nią pytam. Moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego i prawo do przeniesienia danych.

*Bez obaw, nie udostępniam nikomu twojego adresu e-mail