Istnieje wiele branż, w których produkty mają określony wymiar i nie da się skatalogować wszystkich możliwych wariantów produktu. Wyceną produktu rządzi wówczas wiele zasad i zależności. Zazwyczaj jest to cena z metr bieżący, za każdy rozpoczęty metr, obwód, pole lub konkretna cena jest pobierana z tzw. cennika rastrowego lub tabeli.

Standardowe sklepy internetowe nie są przystosowane do takiego przypadku użycia, możemy jedynie wpisać ilość zamawianego produktu. Jeżeli już mamy jakąkolwiek możliwość personalizacji to polega ona najczęściej na wariantach i dodatkach, które zwyczajnie nie nadają się do zastosowania w sklepie internetowym, w którym produkty mają konkretne wymiary.

Na szczęście WooCommerce nie zawiedzie nas w takiej sytuacji, bo istnieje wiele wtyczek, które realizują wycenę produktów na podstawie wymiarów bez konieczności własnoręcznego kodowania całego procesu zamawiania od podstaw. Jedną z nich jest Measurement Price Calculator. Jest ona ciągle aktualizowana i rozwijana od wielu lat.

Po instalacji wtyczki na stronie edycji produktu pojawia nam się dodatkowa opcja Measurement składająca się z dwóch zakładek: Calculator SettingsPrice Table. Ta pierwsza pozwala nam określić jak ma wyglądać interakcja na stronie głównej i czy klient może wpisać dowolną wartość z danego zakresu czy wybrać wymiar z przestrzeni predefiniowanej listy. Na tej stronie ustawiamy, czy cena ma być wyliczana na podstawie jednego wymiaru, np. długości, czy też pola lub obwodu.

Ustawienia ogólne produktu na wymiar w WooCommerce

W zakładce Price Table dodajemy wartości dla poszczególnych zakresów. Jest tam miejsce zarówno na cenę standardową i promocyjną:

Tabela z cenami dla poszczególnych zakresów

Wtyczka posiada opcje, które zazwyczaj są potrzebne podczas konfigurowania cenników i możliwości zakupu produktów na konkretny wymiar. Możemy przykładowo:

  • wprowadzić ograniczenia minimalnego i maksymalnego wymiaru,
  • dodawać do wymiaru stały ułamek bądź wartość wymiaru dla zaokrąglenia cen,
  • możemy też dodać własne etykiety dla pól formularza, w którym klient podaje wymiary,
  • wyświetlić na front-endzie tabelę z zakresami i cenami,
  • obliczyć wagę przesyłki na podstawie wprowadzanych wymiarów,
  • obsłużyć stany magazynowe.

Zamawianie produktów na wymiar z perspektywy klienta

Na stronie produktowej, pojawiają się dodatkowe pola do wprowadzenia wymiarów. Poszczególne sztuki można dodawać do koszyka. W nowoczesnych motywach, przebiega to bez odświeżania strony produktowej co znacznie przyspiesza wprowadzanie produktów.

Przykład strony produktowej z przedmiotem zamawianym na konkretny wymiar.

Kiedy klient doda wszystkie pozycje, może przejść do standardowego koszyka, który jest wzbogacony o dodatkowe informacje związane z wymiarami. Stamtąd, użytkownik może przejść do standardowej finalizacji zamówienia. Wymiary zamówionych produktów widoczne są w potwierdzeniu jak i w standardowych e-mailach jakie są wysyłane do klienta i personelu naszego sklepu.

Dodatki

Wtyczka WooCommerce Measurement Price Calculator jest kompatybilna z wariantami ale nie bierze pod uwagę różnic cen pomiędzy nimi. Wtyczkę można wykorzystać w kombinacji tylko z niektórymi popularnymi wtyczkami. Można przykładowo wykorzystać Product Add-Ons i stworzyć coś na kształt konfiguratora. Trzeba jednak uważać na poprawność wyceny jeżeli używamy wtyczek do manipulowania ceną bo pamiętajmy, że cena dotyczy konkretnych wymiarów. Wtyczkę co prawda można wykorzystać na stronach z WPML ale niestety nie obsługuje ona przełączników walut. Produkt na wymiar nie może stanowić elementu składowego jeżeli wykorzystujemy Composite Products lub Product Bundles. Więcej informacji na oficjalnej stronie i w dokumentacji.

Link:

https://woocommerce.com/products/measurement-price-calculator/

Oceń artykuł na temat: Produkty na wymiar w WooCommerce
Średnia : 4.8 , Maksymalnie : 5 , Głosów : 6