Obsługa urządzeń przenośnych

Pellentesque sed dolor

Obsługa urządzeń przenośnych wymaga osobnego omówienia, ponieważ szybki rozwój IT oraz miniaturyzacja elektroniki użytkowej sprawiły, że korzystanie z takich urządzeń jak laptop, smartfon, czy tablet stało się powszechne. Pewnego rodzaju moda na posiadanie takich urządzeń zmieniły dotychczasowe przyzwyczajenia i sposób korzystania z sieci Internet. Z tego powodu strony internetowe, aplikacje webowe, technologie z nimi związane i tym samym metody ich projektowania ciągle ulegają zmianie.

W chwili obecnej lnie popularyzowana jest idea tworzenia witryn WWW, w której nacisk kładzie się na udostępnienie jej na wielu platformach, dbając o jak najwyższą użyteczność interfejsu i obsługę przeglądarek dostępnych przede wszystkim w różnego rodzaju urządzeniach mobilnych1. Oprócz samego systemu operacyjnego i przeglądarki, bierze się pod uwagę także inne cechy urządzenia takie jak wymiary, rozdzielczość wyświetlacza, a nawet obsługiwaną głębię kolorów. Idea układów elastycznych nie rozwiązuje wszystkich problemów z jakimi borykają się projektanci stron internetowych. Rzadziej poruszaną w publikacjach, lecz nie mniej istotną kwestią do rozwiązania jest obsługa alternatywnych metod wprowadzania danych takich jak np. ekrany dotykowe czy optymalizacja mająca na celu zmniejszenie wykorzystywanych zasobów urządzenia.

Według badań firmy Google, które zostały wykonane pod przewodnictwem Sterling Research i SmithGeiger (są to niezalezne firmy analizujące rynek), aż 75% użytkowników preferuje serwisy przyzne platformom mobilnym2. Co ciekawe 96% konsumentów przyznało, że napotkało serwisy, które ewidentnie nie były przystosowane do ich urządzeń. Co więcej, 74% z nich powiedziało, że chętniej powracają na strony dostosowane pod ich urządzenia, a aż 61% wyraziło niechęć do kontynuowania wizyty na stronach w ogóle nieprzystosowanych. Korzyści jakie wydawca odnosi wspierając obsługę strony na platformach mobilnych są oczywiste.