Web Design Blog / Marketing:

Promocja firmy w Internecie

W wielu artykułach wspominam o tym na co warto zwrócić uwagę opracowując firmową witrynę internetową. W tym wpisie poruszymy kwestie związane z samą promocją. Bardzo dobrze przygotowana strona internetowa to połowa sukcesu, drugie tyle musimy poświęcić promocji. Nawet jeżeli twoja witryna wspiera urządzenia mobilne, umożliwia składanie zamówień i zawiera świetne treści to i tak musisz poświęcić nieco energii na jej promocję.

Zwróć uwagę, że o każdym nowo powstałym sklepie, ważnym wydarzeniu w twojej okolicy jesteś informowany w reklamach.

Równe skutecznej promocji potrzebuje twoja strona internetowa. Osoby zainteresowane usługami jakie oferujesz, muszą mieć szansę dotarcia do twojej witryny. Kiedy twoja strona zaspokoi ich oczekiwania, możesz być spokojny o stały ruch i wzrosty finansowe twojej firmy.

  1. SEO – czyli zadbanie o to aby twoja strona była wysoko w rankingach wyszukiwania. To według mnie najlepszy sposób na promocję firmy w internecie. Zadbaj aby twoja strona była od początku przygotowana przez profesjonalistów. Jeżeli z jakiegoś powodu twoja strona nie radzi sobie z konkurencją w wynikach wyszukiwania pytaj o tzw. optymalizację strony www. Uwaga – wystrzegaj się agencji, które chcą cię rozliczać miesięcznie (kwoty pow. 150 zł netto) za wysokie pozycje każdej z fraz. Zadbaj o naturalne linki i prędkość działania strony. Czytaj więcej o czynnikach wpływających na pozycję w wyszukiwarce.
  2. Reklama w wyszukiwarkach – to najszybszy sposób na zaistnienie w internecie. Sponsorowany link widzą osoby, które są zainteresowane twoją branżą – to niewątpliwy plus takiej kampanii. Reklamy te nie są nachalne, i są dość popularnym sposobem na promocję zarówno dużych korporacji jak i małych lokalnych firm. Wadą jest, że nie wszyscy użytkownicy wyszukiwarek w linki sponsorowane klikają.
  3. Media społecznościowe – te dla kontrastu są coraz bardziej skutecznym sposobem na promocję w internecie. Tylko zerknij ile osób używa Facebooka lub YouTube – to świetne miejsce na promocję tego co oferujesz i pokazanie potencjalnym klientom jakim przydatnym narzędziem może być twoja firmowa witryna internetowa. Czytaj więcej o tym jak korzystać z social mediów jako firma lokalna.
  4. Katalogi online – katalogi stron takie jak Panorama Firm, PKT.pl, firmy.net są dobrym miejscem promocji na start. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że ich skuteczność stale się osłabia, jednak w dalszym ciągu są dobrym miejscem do pozyskania ruchu. Dlaczego? – ponieważ katalogi takie mają często dobre pozycje w wynikach wyszukiwania na zapytania, które mogą być związane z Twoją branżą.
  5. Płatna reklama w portalach – osobiście nie jestem przekonany do tego sposobu promocji w internecie – to już nie te czasy. Sprawdź jak zadziała taka kampania jeżeli masz wolne środki a dodatkowo sprawdziłeś już wszystkie inne sposoby promocji.
  6. Płatna reklama w social media – uważam, że jest to jedna z lepszych metoda na promocję firmy lokalnej jeżeli nie mamy czasu na rozbudowaną treść na stronie internetowej. Elastyczność tego rodzaju promocji pozwala na przeprowadzenie eksperymentów zbadania jaka reklama działa najlepiej.
  7. Pisz bloga – blog firmowy to świetny sposób na promocję biznesu. Dzięki wysokiej jakości treści budujemy własną markę osobistą i mamy szansę na zdobycie wielu ciekawych relacji, linków i uwagi. Zachęcam do przeczytania artykułu o tym jak pisać bloga firmowego.
  8. YouTube – YouTube mimo ogromnego potencjału nawet w 2018 roku jest nietknięty przez większość branż. Bądź pionierem ciekawych filmów, nieważne jak mała jest twoja firma.

Podsumowanie

Jeżeli dobrze poprowadzisz kampanię reklamową twojej strony internetowej, lub powierzysz ją odpowiednim fachowcom szybko zauważysz jej korzystny efekt. Jak wielu przypadkach i tutaj ważny jest dobry plan i analiza skuteczności prowadzonych działań. Jak zapewne zauważyłeś, w dzisiejszych czasach najlepsze metody promocji są skupione wokół wyszukiwarek internetowych. Po pierwsze: nie zniechęcaj się na starcie. Po drugie: jeżeli twoje starania nie przynoszą zamierzonego efektu zawsze możesz się zgłosić do specjalistów w dziedzinie promocji internetowej.

Promocja firmy w Internecie
4.83 (96.67%) głosów: 30

Autor: (29 lat)

Pamiętaj, że służę pomocą w razie wykonania lub odnowienia strony lub sklepu internetowego dla twojej firmy niezależnie od twojej lokalizacji czy skali przedsięwziecia.

Tego typu wpisy piszę w wolnych chwilach lub pomiędzy projektami. Tylko pomyśl co mogę dla Ciebie zrobić w ramach płatnej usługi bez pośredniczących nastawionych wyłącznie na własny zysk agencji reklamowych.

Otrzymuj powiadomienie o nowych artykułach

*Bez obaw, nie udostępniam nikomu twojego adresu e-mail