Promocja firmy w Internecie

W wielu artykułach wspominam o tym na co warto zwrócić uwagę opracowując firmową witrynę internetową. W tym wpisie poruszymy kwestie związane z samą promocją. Bardzo dobrze przygotowana strona internetowa to połowa sukcesu, drugie tyle musimy poświęcić promocji. Nawet jeżeli twoja witryna wspiera urządzenia mobilne, umożliwia składanie zamówień i zawiera świetne treści to i tak musisz poświęcić nieco energii na jej promocję.

Zwróć uwagę, że o każdym nowo powstałym sklepie, ważnym wydarzeniu w twojej okolicy jesteś informowany w reklamach.

Równe skutecznej promocji potrzebuje twoja strona internetowa. Osoby zainteresowane usługami jakie oferujesz, muszą mieć szansę dotarcia do twojej witryny. Kiedy twoja strona zaspokoi ich oczekiwania, możesz być spokojny o stały ruch i wzrosty finansowe twojej firmy.

SEO – czyli zadbanie o to aby twoja strona była wysoko w rankingach wyszukiwania. To według mnie najlepszy sposób na promocję firmy w internecie. Zadbaj aby twoja strona była od początku przygotowana przez profesjonalistów. Jeżeli z jakiegoś powodu twoja strona nie radzi sobie z konkurencją w wynikach wyszukiwania pytaj o tzw. optymalizację strony www. Uwaga – wystrzegaj się agencji, które chcą cię rozliczać miesięcznie (kwoty pow. 150 zł netto) za wysokie pozycje każdej z fraz.

Reklama w wyszukiwarkach – to najszybszy sposób na zaistnienie w internecie. Sponsorowany link widzą osoby, które są zainteresowane twoją branżą – to niewątpliwy plus takiej kampanii. Reklamy te nie są nachalne, i są dość popularnym sposobem na promocję zarówno dużych korporacji jak i małych lokalnych firm. Wadą jest, że nie wszyscy użytkownicy wyszukiwarek w linki sponsorowane klikają.

Media społecznościowe – te dla kontrastu są coraz bardziej skutecznym sposobem na promocję w internecie. Tylko zerknij ile osób używa Facebooka lub YouTube – to świetne miejsce na promocję tego co oferujesz i pokazanie potencjalnym klientom jakim przydatnym narzędziem może być twoja firmowa witryna internetowa.

Katalogi online – katalogi stron takie jak Panorama Firm, PKT.pl, firmy.net są dobrym miejscem promocji na start. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że ich skuteczność stale się osłabia, jednak w dalszym ciągu są dobrym miejscem do pozyskania ruchu. Dlaczego? – ponieważ katalogi takie mają często dobre pozycje w wynikach wyszukiwania na zapytania, które mogą być związane z Twoją branżą.

Płatna reklama w portalach – osobiście nie jestem przekonany do tego sposobu promocji w internecie – to już nie te czasy. Sprawdź jak zadziała taka kampania jeżeli masz wolne środki a dodatkowo sprawdziłeś już wszystkie inne sposoby promocji.

Podsumowanie

Jeżeli dobrze poprowadzisz kampanię reklamową twojej strony internetowej, lub powierzysz ją odpowiednim fachowcom szybko zauważysz jej korzystny efekt. Jak wielu przypadkach i tutaj ważny jest dobry plan i analiza skuteczności prowadzonych działań. Jak zapewne zauważyłeś, w dzisiejszych czasach najlepsze metody promocji są skupione wokół wyszukiwarek internetowych. Po pierwsze: nie zniechęcaj się na starcie. Po drugie: jeżeli twoje starania nie przynoszą zamierzonego efektu zawsze możesz się zgłosić do specjalistów w dziedzinie promocji internetowej. Zapraszam do kontaktu także i w tej sprawie.

Promocja firmy w Internecie
4.86 (97.14%) głosów: 14