Web Design Blog / SEO:

10 szybkich trików SEO

Data publikacji: 23 stycznia 2014

Ostatnia aktualizacja: 14 września 2019

Nic nie stoi na przeszkodzie aby pozycjonowaniem własnej strony zająć się zupełnie samodzielnie. Poświęcając temu zaledwie parę minut, co prawda, nie wyciśniemy z naszej strony maksimum możliwości ale powinna znacznie polepszyć swoją pozycję w wyszukiwarkach na interesujące nas słowa kluczowe.

Zamieszczam listę trików SEO, które stosuję osobiście i których efekty są wyraźnie widoczne. Stosuję te techniki automatycznie przy tworzeniu stron aby wspomóc pozycję strony „na starcie” lub po radykalnej zmianie zawartości witryny przy modernizacji.

Lista czynników wpływających na pozycję jest bardzo długa, niektóre z nich opisałem w artykule: od czego zależy pozycja w wyszukiwarce.

W miarę możliwości, stopniowo będę zamieszczał tutaj poradniki krok po kroku jak sprawnie wykonać poniższe czynności.

  1. Nadaj unikalne tytuły zgodne z treścią każdej z podstron
  2. Stwórz dział motywujący do aktualizacji strony np. „newsy” lub „promocje”. Czytaj więcej jak prowadzić bloga firmowego, który pozyska naturalne linki.
  3. Zadbaj o jak najszybsze ładowanie się strony internetowej wykorzystaj potencjał usługi CDN (Content Delivery Network).
  4. To co chcesz opublikować w social-media opublikuj najpierw na stronie a dopiero potem w social media (nigdy odwrotnie),
  5. Usuń powtórzone frazy lub skopiowane treści z innych stron
  6. Stwórz znaczniki meta description inne od tytułu i zachęcające do kliknięcia w wynikach.
  7. Zainstaluj na pozycjonowanej stronie certyfikat SSL
  8. Zastosuj przepisywanie adresów: zawsze z www lub zawsze bez www
  9. Połącz swoją stronę z „Narzędzia Google dla webmasterów”
  10. Stwórz plik robots.txt i zapoznaj się z jego funkcjonowaniem

Aktualizacja

Zamiast tworzyć kolejny wpis z kolejnymi trikami lub wpis z dopiskiem „część druga” postanowiłem zaktualizować niniejszy wpis aby zaoszczędzić wam czasu i nie marnować miejsca w Internecie ;). Oto lista bonusowych trików:

  1. Pozyskaj wartościowe linki z lokalnych katalogów firm lub cieszących się renomą np. katalog serwisu onet.pl, wp.pl itp. Czytaj więcej o tym jak pozyskiwać linki zwrotne.
  2. Wykonaj walidację kodu HTML5 i popraw ewentualne błędy, czytaj więcej w artykule poświęconym jakości stron www.
  3. Zastosuj podstawowe dane strukturalne np. dane o firmie z logo nazwą i adresem w formie JSON-LD.
  4. Ciągle optymalizuj własną stronę www, i wykonuj kompleksowe testy jakościowe stron.
  5. Usuwaj podstrony, które są mało przydatne – marnują miejsce i strona traci autorytet.
  6. Aktualizuj starsze wpisy tak jak ja 😉
  7. Napraw błędy indeksowania, które obniżają autorytet strony i marnują okazję do uzyskania lepszych pozycji.
  8. Wystrzegaj się złych praktyk w pozycjonowaniu stron, czytaj przewodnik o błędach SEO.
  9. Używaj świadomie linkowania wewnętrznego.
  10. Zadbaj o user experience i wartościowość strony internetowej. Jeżeli użytkownik szybko wychodzi ze strony i wyszukuje ponownie tę samą frazę to sygnał dla wyszukiwarki, że z Twoją stroną jest coś nie w porządku (i nie ma powodu by nadal utrzymywać jej dobrą pozycję).
  11. Wykorzystaj linkowanie zewnętrzne – które wzbogaca treść i doświadczenia użytkowników.

Podsumowanie

Zgadzam się, że pozycjonowanie to żmudna praca. Są jednak pewne sprawy, którymi możemy zająć się samemu, przy tym nie pochłoną sporej ilości czasu. Wynik może i nie będzie spektakularny ale na pewno zauważalny.

Najnowsze trendy w pozycjonowaniu skupiają się na urządzeniach mobilnych, przydatnej treści i user experience. Jeżeli chcesz konkretnie pozycjonować swoją stronę naturalną metodą i zgodnie ze strategią mającą za celu zrównoważony rozwój we wszystkich aspektach SEO stosuj porady zamieszczone w tym artykule i zawsze koncentruj się na długofalowych efektach działań.

Źródła


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj swój komentarz