Web Design Blog / Promocja:

Firma lokalna w Social Media

Social Media to potężnie narzędzie do kreowania marki, promocji produktu i szerzenia pozytywnego wizerunku firmy, nawet tej lokalnej. Nie trzeba mówić też o korzystnym wpływie profili na pozycjonowanie połączonej z nimi strony internetowej.

Wydawało by się zatem, że brak fan page’a lokalnego biznesu, który pozyskuje klientów z Internetu to całkowite nieporozumienie. Otóż nie do końca tak jest. Przeglądając profile Google+, Facebooka i Twittera małych i średnich firm o nie najgorszej pozycji na rynku odnoszę wrażenie, że niektórzy po prostu nie rozumieją sensu social mediów.

W skrajnych przypadkach można natrafić na niedbale wykonane profile z kilkoma postami, których treść zapełniona jest słowami kluczowymi. Jedyne co można wydedukować z takiego stanu rzeczy to fakt naiwnej wiary autorów w skuteczność takiego fan page’a na polu pozycjonowania. Co gorsza, wina najczęściej leży po stronie pseudo-pozycjonerów, którzy myślą, że zdziałają tymi technikami cuda. Takie działania przynoszą tylko szkodę wizerunkowi firmy a rzeczywisty w wpływ na pozycjonowanie strony firmowej takiego konta jest znikoma.

firma w social media

Kiedy konto firmowe w mediach społecznościowych ma sens? Jak nie trudno się domyślić, wtedy, kiedy chcemy nawiązać kontakt z klientami za pomocą ciekawych postów związanych z branżą, prowadzenia akcji promocyjnych, informowaniu o produktach i nowościach w ofercie. Publikacja postów na Google+ czy Facebooku to bardzo czasochłonne zajęcie. Warto zadbać o atrakcyjny wygląd posługując się wysokiej jakości grafikami i jak już wcześniej wspomniałem, autorskimi i unikalnymi treściami.

firma w social media - instagram

Na samym początku łatwo się zniechęcić z powodu małej popularności naszej strony społecznościowej i braku obserwatorów naszych social media marketingowych poczynań. Jednak im dłużej utrzymujemy konta i im więcej jest na nich treści, tym częściej Internauci na nie zaglądają a kolejne plusiki i łapki tylko motywują nas do dalszych publikacji.

Przy okazji zapraszam na moje strony w serwisie:
Facebook
Google+
Instagram
YouTube

Brak efektów? Nie przejmuj się!

Niektóre branże nie są w stanie wykorzystać potencjału social mediów z przyczyn kulturowych i wynikające z samej natury biznesu. Np. wątpię że ktoś będzie lajkował i udostępniał swój ulubiony lek na…(tutaj miejsce na wstydliwą chorobę) lub sklep z zabawkami 🙂 Wtedy pozostaje agresywna promocja w wynikach wyszukiwania która powiedzmy sobie szczerze zawsze przynosi lepsze efekty. Sprawdź czynniki wpływające na pozycję w wyszukiwarce.

Potencjał płatnej reklamy w Social Media

Płatna reklama to dobry sposób na promocję lokalnego biznesu. Wydatek rzędu 100 zł może nam przynieść kilka tysięcy wejść na stronę lub fanpejdża, co przy przemyślanym przekazie takiej reklamy powinno szybko zwrócić się w postaci klientów. Zaletą takiej reklamy są elastyczne warunki: ty decydujesz ile kampania będzie kosztowała i przez jaki czas będzie wyświetlana.

Podsumowanie

O tym, że reputacja z Social Mediów przekłada się na pozycje strony w wyszukiwarce mówiono na kanale Google Webmasters, który jest da mnie praktycznie jedynym wiarygodnym źródłem informacji odnośnie optymalizacji witryn internetowych w wyszukiwarkach. Sama obecność to jedno ale najważniejsze jest utrzymywanie zaangażowania społeczności i regularnym postowaniu. Poniżej zamieszczam konkretny filmik, w którym poruszana jest wspomniana tematyka.

Źródła

Firma lokalna w Social Media
4.67 (93.33%) głosów: 6

Autor: (29 lat)

Pamiętaj, że służę pomocą w razie wykonania lub odnowienia strony lub sklepu internetowego dla twojej firmy niezależnie od twojej lokalizacji czy skali przedsięwziecia.

Tego typu wpisy piszę w wolnych chwilach lub pomiędzy projektami. Tylko pomyśl co mogę dla Ciebie zrobić w ramach płatnej usługi bez pośredniczących nastawionych wyłącznie na własny zysk agencji reklamowych.

Otrzymuj powiadomienie o nowych artykułach

*Bez obaw, nie udostępniam nikomu twojego adresu e-mail