Firma lokalna w Social Media

Social Media to potężnie narzędzie do kreowania marki, promocji produktu i szerzenie pozytywnego wizerunku firmy, nawet tej lokalnej. Nie trzeba mówić też o korzystnym wpływie profili na pozycjonowanie połączonej z nimi strony internetowej.

Wydawało by się zatem, że brak fan page’a lokalnego biznesu, który pozyskuje klientów z Internetu to całkowite nieporozumienie. Otóż nie do końca tak jest. Przeglądając profile Google+, Facebooka i Twittera małych i średnich firm o nie najgorszej pozycji na rynku odnoszę wrażenie, że niektórzy po prostu nie rozumieją sensu social mediów.

W skrajnych przypadkach można natrafić na niedbale wykonane profile z kilkoma postami, których treść zapełniona jest słowami kluczowymi. Jedyne co można wydedukować z takiego stanu rzeczy to fakt naiwnej wiary autorów w skuteczność takiego fan page’a na polu pozycjonowania. Co gorsza, wina najczęściej leży po stronie pseudo-pozycjonerów, którzy myślą, że zdziałają tymi technikami cuda. Takie działania przynoszą tylko szkodę wizerunkowi firmy a rzeczywisty w wpływ na pozycjonowanie strony firmowej takiego konta jest znikoma. Porada: usuń profil.

Kiedy konto firmowe w mediach społecznościowych ma sens? Jak nie trudno się domyślić, wtedy, kiedy chcemy nawiązać kontakt z klientami za pomocą ciekawych postów związanych z branżą, prowadzenia akcji promocyjnych, informowaniu o produktach i nowościach w ofercie. Publikacja postów na Google+ czy Facebooku to bardzo czasochłonne zajęcie. Warto zadbać o atrakcyjny wygląd posługując się wysokiej jakości grafikami i jak już wcześniej wspomniałem, autorskimi i unikalnymi treściami.

Na samym początku łatwo się zniechęcić z powodu małej popularności naszej strony społecznościowej i braku obserwatorów naszych social media marketingowych poczynań. Jednak im dłużej utrzymujemy konta i im więcej jest na nich treści, tym częściej Internauci na nie zaglądają a kolejne plusiki i łapki tylko motywują nas do dalszych publikacji.

Firma lokalna w Social Media
4.5 (90%) głosów: 2