Web Design Blog / SEO:

Firma lokalna w Social Media

Social Media to potężnie narzędzie do kreowania marki, promocji produktu i szerzenia pozytywnego wizerunku firmy, nawet tej lokalnej. Nie trzeba mówić też o korzystnym wpływie profili na pozycjonowanie połączonej z nimi strony internetowej.

Wydawało by się zatem, że brak fan page’a lokalnego biznesu, który pozyskuje klientów z Internetu to całkowite nieporozumienie. Otóż nie do końca tak jest. Przeglądając profile Google+, Facebooka i Twittera małych i średnich firm o nie najgorszej pozycji na rynku odnoszę wrażenie, czasem lepiej jakby ich nie było 🙂

W skrajnych przypadkach można natrafić na niedbale wykonane profile z kilkoma postami, których treść zapełniona jest słowami kluczowymi. Jedyne co można wydedukować z takiego stanu rzeczy to fakt naiwnej wiary autorów w skuteczność takiego fan page’a na polu pozycjonowania. Co gorsza, wina najczęściej leży po stronie pseudo-pozycjonerów, którzy myślą, że zdziałają tymi technikami cuda. Takie działania przynoszą tylko szkodę wizerunkowi firmy a rzeczywisty w wpływ na pozycjonowanie strony firmowej takiego konta jest żaden.

Nie musisz tworzyć idealnego profilu, który będzie idealny pod każdym względem. Postaraj się aby twój profil nie straszył 🙂

firma lokalna w social media - facebook

Kiedy konto firmowe w mediach społecznościowych ma sens?

Jak nie trudno się domyślić, wtedy, kiedy chcemy nawiązać kontakt z klientami za pomocą ciekawych postów związanych z branżą, prowadzenia akcji promocyjnych, informowaniu o produktach i nowościach w ofercie. Publikacja postów na Google+ czy Facebooku to bardzo czasochłonne zajęcie. Warto zadbać o atrakcyjny wygląd posługując się wysokiej jakości grafikami i jak już wcześniej wspomniałem, autorskimi i unikalnymi treściami.

firma w social media - instagram

Na samym początku łatwo się zniechęcić z powodu małej popularności naszej strony społecznościowej i braku obserwatorów naszych social media marketingowych poczynań. Jednak im dłużej utrzymujemy konta i im więcej jest na nich treści, tym częściej Internauci na nie zaglądają a kolejne plusiki i łapki tylko motywują nas do dalszych publikacji.

Biorąc pod uwagę pewnego rodzaju niszowość mojej branży, taki wynik uważam za nie mały sukces 9 nowych polubień w jednym tygodniu:

Przy okazji zapraszam na moje strony w serwisie:
Facebook
Google+
Instagram
YouTube

Siłą social media jest koncepcja sieci

Kiedy publikujesz post, najczęstszy scenariusz wygląda mniej więcej tak, że otrzymujesz lajki od znanych tobie osób, np. byłych klientów, znajomych itp. Po chwili otrzymujesz lajki od ich znajomych i znajomych znajomych – tutaj drzemie prawdziwy potencjał social media. Jednak to jak łatwo uzyskać taki efekt zależy od branży i tego jaką strategię w komunikacji z klientami przyjmiemy no i przede wszystkim to, co publikujemy.

Oto jeden z moich postów który przy 400 obserwujących użytkownikach dotarł do 1104 osób!. Wszystko za sprawą tego, że krótko po opublikowaniu post otrzymał wiele lajków. Wpływ na to miały takie czynniki jak:

  • Odpowiedni, krótki, skupiony na faktach komunikat
  • Grafika, będąca zrzutem z Google Search Console (ponieważ akurat odnoszę się do wyników strony mojego klienta)
  • Pora opublikowania postu

firmowe social media

Brak efektów? Nie przejmuj się!

Niektóre branże nie są w stanie wykorzystać potencjału social mediów z przyczyn czysto kulturowych i wynikające z samej natury biznesu. Np. wątpię że ktoś będzie lajkował i udostępniał swój ulubiony lek na…(tutaj miejsce na wstydliwą chorobę) lub sklep z… zabawkami 🙂 Wtedy pozostaje agresywna promocja w wynikach wyszukiwania która powiedzmy sobie szczerze zawsze przynosi lepsze efekty. Sprawdź czynniki wpływające na pozycję w wyszukiwarce.

Pamiętaj o YouTube

Pamiętaj o serwisie YouTube. Może to zabrzmi zbyt wzniośle ale rozpoczyna się era wideo. Klienci są znudzeni blogami i prawda jest taka, że nie lubią czytać. Pamiętaj aby na profilu były ciekawe filmy lub reklamy twojej firmy. Może być trailer lub ciekawe filmy, które po prostu będą przydatne dla Twoich klientów.

Potencjał płatnej reklamy w Social Media

Płatna reklama to dobry sposób na promocję lokalnego biznesu. Wydatek rzędu 100 zł może nam przynieść kilka tysięcy wejść na stronę lub fanpejdża, co przy przemyślanym przekazie takiej reklamy powinno szybko zwrócić się w postaci klientów. Zaletą takiej reklamy są elastyczne warunki: ty decydujesz ile kampania będzie kosztowała i przez jaki czas będzie wyświetlana.

Szczerze? W dłuższej perspektywie, blog się bardziej opłaca

Problem z Social Mediami jest taki, że post istnieje parę dni i ślad po nim zanika. Dużo lepszą strategią promocji jest własny blog firmowy, który pozyskuje ruck z wyszukiwarki i zwraca uwagę klientów latami!. Czytaj jak prowadzić bloga firmowego w osobnym artykule.

Połączenie bloga z social mediami to też dobra, synergiczna mieszanka. Blog dobrze wpływa na stronę na Facebooku a on dobrze wpływa na blog. Działa to tak, że mamy co publikować na fanpejdżu (np. info że opublikowaliśmy nowy artykuł) a to powoduje ruch na stronie i większe zaangażowanie użytkowników.

Dla własnego dobra – nie kupuj lajków!

Można się zetknąć z wieloma ofertami oferującymi zakup lajków, ze sztucznych kont, których właściciele oczywiście nigdy nie zostaną twoimi klientami. To poważny błąd który mówiąc wprost „zepsuje”twojego fanpejdża. Posty będą miały gorsze zasięgi a w skrajnym przypadku grozi ci blokada.

Nie buduj marketingu wyłączenie na social mediach

Pamiętaj, że Facebooka, Instagrama też ostatecznie czeka „koniec” (tak jak było z myspace i naszą klasą), dlatego nadgorliwość i poświęcanie sporej ilości czasu jest niewskazane. Skorzystaj z potencjału i wykorzystaj to jak możesz ale nie uzależniaj swojej firmy od tego typu platform. Prawda jest taka, że ostatecznie to właściciele tych serwisów mają czerpać zyski a nie ty 🙂

Podsumowanie

O tym, że reputacja z Social Mediów przekłada się na pozycje strony w wyszukiwarce mówiono na kanale Google Webmasters, który jest da mnie praktycznie jedynym wiarygodnym źródłem informacji odnośnie optymalizacji witryn internetowych w wyszukiwarkach. Sama obecność to jedno ale najważniejsze jest utrzymywanie zaangażowania społeczności i regularnym postowaniu. Poniżej zamieszczam konkretny filmik, w którym poruszana jest wspomniana tematyka.

Źródła

Firma lokalna w Social Media
4.7 (94.55%) głosów: 11

Autor: (29 lat)

Służę pomocą w razie wykonania / odnowienia strony lub sklepu internetowego dla twojej firmy niezależnie od twojej lokalizacji czy skali przedsięwziecia.

Tego typu wpisy piszę w wolnych chwilach lub pomiędzy projektami. Tylko pomyśl co mogę dla Ciebie zrobić w ramach usługi :-)

Zadaj pytanie lub skomentuj

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Paweł Mansfeld z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Plebiscytowa 10, w celu udzielenia odpowiedzi, w tym przedłożenia oferty jeśli o nią pytam. Moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego i prawo do przeniesienia danych.

Komentarze publiczne

Brak komentarzy.
Otrzymuj powiadomienie o nowych artykułach

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Paweł Mansfeld z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Plebiscytowa 10, w celu udzielenia odpowiedzi, w tym przedłożenia oferty jeśli o nią pytam. Moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego i prawo do przeniesienia danych.

*Bez obaw, nie udostępniam nikomu twojego adresu e-mail