Jak zwiększyć ruch na stronie?

To oczywiste, że każdemu kto publikuje stronę w sieci Internet zależy na jak największej popularności serwisu i nie ważne czy mamy do czynienia z firmą, początkującym blogerem, czy twórcą strony o powiedzmy ulubionym zespole muzycznym.

Każdy ma jakiś sposób na przyciągnięcie publiki. Niektóre są oczywiste i banalne, inne może mniej. Spróbuję podzielić się z Wami moimi obserwacjami. Obecnie w Internecie jest bardzo dużo zawartości, dlatego dzisiejszy, przeciętny Internauta jest dużo bardziej wymagający niż ten sprzed kilku lat.

Czego nie lubią Internauci? Przede wszystkim nudy. To najczęstszy powód  rezygnacji z eksplorowania zawartości stron internetowych. Wszystko można wybaczyć: źle zaprojektowaną nawigację, nieatrakcyjny design, złą typografię; ale na pewno nikt nie podaruje nam nieciekawej zawartości.

Treść – nikt nie powinien mieć co do tego wątpliwości. Sensem stron internetowych jest zawartość a wszystko inne jest zawsze mniej istotne. Zawartość powinna być ciekawa, niepowtarzalna i zaprezentowana w jak najprostszy sposób.

Pozycja w wyszukiwarkach – jeden z najistotniejszych czynników wpływających na popularność strony www. Przeglądarki rządzą internetem a jedna szczególnie: Google. Najczęstszym błędem w promocji strony internetowej jest zaczynanie od jej pozycjonowania. Pozycjonujmy stronę jak już będzie można powiedzieć, że jest wysokiej jakości. Internauta nie da drugiej czy trzeciej szansy – będzie ją omijał szerokim łukiem nawet w SERP’ach.

Grupa docelowa – określ na samym początku wąską grupę ludzi, dla których będą te treści przeznaczone. Mój blog jest adresowany do osób prowadzących strony internetowe. Grubo ponad połowa artykułów dotyczy stron firmowych dlatego będą to częściej osoby związane z małymi lub średnimi nowoczesnymi i dynamicznymi firmami. Jeżeli potencjalnymi odbiorcami będą klienci określ chociaż ich wiek poprzez sposób zwracania się do nich w sposób bardziej czy mniej oficjalny.

Tytuły – to wbrew pozorom bardzo istotna rzecz. Nie dość, że musi on zachęcać do dalszego czytania lub oglądania to jeszcze musi być w stu procentach zgodny z zawartością artykułów.

Dostępność – chodzi o to aby strona była łatwa w przeglądaniu i przyjazna użytkownikowi. Cała witryna powinna się załadować w mgnieniu oka. Menu musi być intuicyjne, proste i przejrzyste. Do dostępności zaliczymy także kompatybilność z urządzeniami mobilnymi i przeróżnymi przeglądarkami internetowymi.

Aktualności – chyba nie trzeba tłumaczyć, że strona, na której najbardziej aktualny artykuł został napisany dwa lata wstecz nie zdobędzie większej popularności. Im częściej aktualizujemy stronę tym krótszy będzie czas pomiędzy dwoma wizytami tej samej osoby.

Interaktywność – dodawanie komentarzy i dodatkowe ułatwienia w komunikacji z czytelnikami na pewno przyczyni się do wzrostu popularności. Komentarze mogą być bardzo wartościowe merytorycznie a prowadzone pod nimi rozmowy pomnożą ilość wejść dla pojedynczego artykułu.

Social Media – warto wykorzystać popularność Faceboook’a czy Google+ do promocji własnej strony www. Stworzenie specjalnego profilu zintegrowanego ze stroną powinno zwiększyć ilość odwiedzin o ile promocji takiej dokonujemy umiejętnie.

Design – czyli wzornictwo strony powinno być atrakcyjne. Jak zresztą wszędzie tak i tu liczy się przecież pierwsze wrażenie. Mało kto się do tego przyzna, ba nawet czasem sami tego nie wiemy, ale bardzo lubimy i przypisujemy większą wartość rzeczom po prostu ładnym. Nie zapomnijmy tutaj o często niedocenianej typografii.

Jak widać, aby strona była popularna, wszystko musi być przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Na chęć odwiedzania strony ma wpływ wiele czynników, począwszy od jakości hostingu wpływającego na szybkość ładowania się strony. Kluczem jest ciekawa treść i jej konsekwentna promocja. Warto nawiązać bezpośredni kontakt z klientami za pomocą interakcji, dzięki której strona nabierze głębszego znaczenia zarówno dla Ciebie jak i dla Twoich klientów. Nie zapominajmy o dopracowaniu wyglądu strony, uatrakcyjnieniu sposobu prezentacji treści i unikaniu błędów za wszelką cenę.

Jak zwiększyć ruch na stronie?
4.75 (95%) głosów: 4