Web Design Blog / Grafika:

Przypadkowe podobieństwa…

Przy kwestiach wizualnych, takich jak: logo, strona internetowa lub przy innych wyjątkowo indywidualnych elementach czyjejś wizualnej tożsamości – podobieństwa nie są wskazane. Prędzej czy później wszystko wyjdzie i będzie głupio 🙂 Świat jest naprawdę bardzo mały.

Jeżeli podobają ci się moje prace, zatrudnij mnie. Wzorując się na mojej pracy i sprzedając to komuś tylko się ośmieszasz, a ja i moi klienci zawsze będziemy o ten jeden krok do przodu.

1. Pierwsze „podobieństwo” jakie zauważyłem.

Po lewej: fragment mojej trzeciej profesjonalnej strony internetowej wykonanej w 2012 roku.

Po prawej: strona z tej samej miejscowości i z tej samej branży, Ikonki zostały skopiowane nawet z małymi niedociągnięciami, których jeszcze wtedy nie zauważałem 🙂

plagiat social icons

 

2. Logo

Po lewej moje logo, które istnieje od 2009 roku. Od 2011 szeroko używałem tego znaku w internecie a w 2014 doczekało się małych poprawek. Stylizowana litera „M” zawiera wszystkie litery mojego nazwiska, wystarczy obracać logo i „wyłączać” odcinki lub poszczególne boki linii łamanych. W 2016 logo się komuś tak bardzo spodobało.

Po prawej typowa amatorska praca typu „kopiuj – wklej – trochę zmień” podejrzewam za parę stówek, skąd to wiem? 3 fonty na raz, powtórzona idea w logotypie, nieprofesjonalna kompozycja sygnetu i logotypu, odstępy, brak spójności itd… Kopia, odbicie lustrzane w pionie, nie jest to przypadek bo idealnie zgadzają się kąty. Podczas próby kontaktu z twórcami tego „remiksu” utrzymanej z mojej strony w wyjątkowo miłym tonie, zaczęto mnie od razu obrażać co tylko potwierdziło moje z początku brane z przymrużeniem oka podejrzenia 😉

plagiat 3

Znalazłem też kilka innych przykładów, ale te już prędzej mogą być dziełem przypadku lub lepiej zakamuflowanego kopiowania.

 

3. Interfejs aplikacji

Mój brat prowadzi działalność w branży stolarki okiennej, jest dobry w tym co robi. Pomagałem mu przez 6 lat aż wpadłem na pomysł wyceny przez Internet, która ułatwiła by pracę. Zdecydowaliśmy oddać narzędzie w ręce naszych klientów, temat „chwycił” dość szybko, równie szybko doczekałem się kolejnej kradzieży w postaci idealnie skopiowanej aplikacji (panelowy układ, ikony w dropdown-menu, których nikt nigdy nie stosował za wyjątkiem nas) ale już o nie tej samej funkcjonalności. Wycenę oczywiście oferują też inne firmy, ale na podstawie własnego pomysłu. Najśmieszniejsze jest to że, ta „konkurencja” ma swój punkt sprzedaży bardzo blisko sklepu mojego brata.

plagiat 4

 

4. SEO i content agencji interaktywnych

Moje teksty oraz to co podnoszę w swojej ofercie jest często kopiowane. Nie podaję przykładów bo tutaj łatwiej natrafić na przypadkowe podobieństwo i nie chcę kogoś skrzywdzić. Niekonwencjonalne akcje marketingowe z reklam na Facebooku, tematy na blogach, oferta, polityka cenowa. Dosłownie wszystko 🙂 Na szczęście mam proste techniki jak sobie radzić z takimi delikwentami.

Otrzymuję od znajomych rady w stylu: …oddaj ich do sądu, niech zapłacą…

Szanuję prawo i wiem, że chroni wartości intelektualne, ale jestem zbyt zajęty tworzeniem nowych rzeczy by udowadniać, że moje jest faktycznie moje. Jestem głęboko przekonany, że biznesy oparte na kłamstwie, kradzieży i marketingu za parę groszy czas zweryfikuje i prędzej czy później upadną ;). Wierz mi, klienci wyczuwają takie rzeczy.

Podsumowanie

Dziękuję! Chętnych do zamieszczenia tutaj swoich przeróbek moich prac zachęcam do wysyłania linków / zdjęć na mój adres e-mail: pawel@mansfeld.pl lub do zamieszczenia ich w Internecie – prędzej czy później sam sobie znajdę 🙂 Wiem jak szukać takich rzeczy.

Zapraszam do współpracy!

Przypadkowe podobieństwa…
4.65 (92.9%) głosów: 31

Autor: (28 lat)

Pamiętaj, że służę pomocą w razie wykonania lub odnowienia strony lub sklepu internetowego dla twojej firmy. Niech potwierdzeniem moich kompetencji będzie fakt, że jesteś na mojej stronie mimo, że jestem z całkiem innej części Polski ;)

Tego typu wpisy piszę w wolnych chwilach lub pomiędzy projektami. Tylko pomyśl co mogę dla Ciebie zrobić w ramach płatnej usługi bez pośredniczących nastawionych wyłącznie na własny zysk agencji reklamowych.

Otrzymuj powiadomienie o nowych artykułach

*Bez obaw, nie udostępniam nikomu twojego adresu e-mail