Web Design Blog / Grafika:

Przypadkowe podobieństwa…

Przy kwestiach wizualnych, takich jak: logo, strona internetowa lub przy innych wyjątkowo indywidualnych elementach czyjejś wizualnej tożsamości – podobieństwa nie są wskazane. Prędzej czy później wszystko wyjdzie i będzie głupio 🙂 Świat jest naprawdę bardzo mały.

Jeżeli podobają ci się moje prace, zatrudnij mnie. Wzorując się na mojej pracy i sprzedając to komuś tylko się ośmieszasz, a ja i moi klienci zawsze będziemy o ten jeden krok do przodu.

1. Plagiat artykułu

Mój artykuł z 4 sierpnia 2017:

Trendy w projektowaniu stron 2018:

Fragment 1:

Tekst oryginalny:

Podążanie za aktualnymi trendami w projektowaniu stron www jest ważniejsze niż kiedykolwiek przedtem. Wszystko za sprawą coraz większej konkurencyjności w Internecie i większej świadomości przedsiębiorców co do roli sieci www w procesie sprzedaży

Tekst skopiowany i tak nieudolnie przerobiony, że plagiat widać od razu a tekst przestaje mieć sens (widocznie zbyt złożone dla niedorozwiniętych złodziei 🙂 ):

Fragment 2:

Grunt to znaleźć w tych trendach swój styl, który będzie użyteczny przez dłuższy czas.

Tekst skopiowany:

Wpiszcie sobie fragment oryginału w Google i dowiecie się co to za… firma/twór?

2. Pierwsze „podobieństwo” jakie zauważyłem.

Po lewej: fragment mojej trzeciej profesjonalnej strony internetowej wykonanej w 2012 roku.

Po prawej: strona z tej samej miejscowości i z tej samej branży, Ikonki zostały skopiowane nawet z małymi niedociągnięciami, których jeszcze wtedy nie zauważałem 🙂

plagiat social icons

 

3. Logo

Po lewej moje logo, które istnieje od 2009 roku. Od 2011 szeroko używałem tego znaku w internecie a w 2014 doczekało się małych poprawek. Stylizowana litera „M” zawiera wszystkie litery mojego nazwiska, wystarczy obracać logo i „wyłączać” odcinki lub poszczególne boki linii łamanych. W 2016 logo się komuś tak bardzo spodobało.

Po prawej typowa amatorska praca typu „kopiuj – wklej – trochę zmień” podejrzewam za parę stówek, skąd to wiem? 3 fonty na raz, powtórzona idea w logotypie, nieprofesjonalna kompozycja sygnetu i logotypu, odstępy, brak spójności itd… Kopia, odbicie lustrzane w pionie, nie jest to przypadek bo idealnie zgadzają się kąty. Podczas próby kontaktu z twórcami tego „remiksu” utrzymanej z mojej strony w wyjątkowo miłym tonie, zaczęto mnie od razu obrażać co tylko potwierdziło moje z początku brane z przymrużeniem oka podejrzenia 😉

plagiat 3

Znalazłem też kilka innych przykładów, ale te już prędzej mogą być dziełem przypadku lub lepiej zakamuflowanego kopiowania.

 

4. Interfejs aplikacji

Mój brat prowadzi działalność w branży stolarki okiennej, jest dobry w tym co robi. Pomagałem mu przez 6 lat aż wpadłem na pomysł wyceny przez Internet, która ułatwiła by pracę. Zdecydowaliśmy oddać narzędzie w ręce naszych klientów, temat „chwycił” dość szybko, równie szybko doczekałem się kolejnej kradzieży w postaci idealnie skopiowanej aplikacji (panelowy układ, ikony w dropdown-menu, których nikt nigdy nie stosował za wyjątkiem nas) ale już o nie tej samej funkcjonalności. Wycenę oczywiście oferują też inne firmy, ale na podstawie własnego pomysłu. Najśmieszniejsze jest to że, ta „konkurencja” ma swój punkt sprzedaży bardzo blisko sklepu mojego brata.

plagiat 4

 

5. SEO i content agencji interaktywnych

Moje teksty oraz to co podnoszę w swojej ofercie jest często kopiowane. Nie podaję przykładów bo tutaj łatwiej natrafić na przypadkowe podobieństwo i nie chcę kogoś skrzywdzić. Niekonwencjonalne akcje marketingowe z reklam na Facebooku, tematy na blogach, oferta, polityka cenowa. Dosłownie wszystko 🙂 Na szczęście mam proste techniki jak sobie radzić z takimi delikwentami.

Otrzymuję od znajomych rady w stylu: …oddaj ich do sądu, niech zapłacą…

Szanuję prawo i wiem, że chroni wartości intelektualne, ale jestem zbyt zajęty tworzeniem nowych rzeczy by udowadniać, że moje jest faktycznie moje. Jestem głęboko przekonany, że biznesy oparte na kłamstwie, kradzieży i marketingu za parę groszy czas zweryfikuje i prędzej czy później upadną ;). Wierz mi, klienci wyczuwają takie rzeczy.

Podsumowanie

Dziękuję! Chętnych do zamieszczenia tutaj swoich przeróbek moich prac zachęcam do wysyłania linków / zdjęć na mój adres e-mail: pawel@mansfeld.pl lub do zamieszczenia ich w Internecie – prędzej czy później sam sobie znajdę 🙂 Wiem jak szukać takich rzeczy.

Zapraszam do współpracy!

Przypadkowe podobieństwa…
4.7 (93.33%) głosów: 36

Autor: (29 lat)

Służę pomocą w razie wykonania / odnowienia strony lub sklepu internetowego dla twojej firmy niezależnie od twojej lokalizacji czy skali przedsięwziecia.

Tego typu wpisy piszę w wolnych chwilach lub pomiędzy projektami. Tylko pomyśl co mogę dla Ciebie zrobić w ramach usługi :-)

Zadaj pytanie lub skomentuj

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Paweł Mansfeld z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Plebiscytowa 10, w celu udzielenia odpowiedzi, w tym przedłożenia oferty jeśli o nią pytam. Moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego i prawo do przeniesienia danych.

Otrzymuj powiadomienie o nowych artykułach

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Paweł Mansfeld z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Plebiscytowa 10, w celu udzielenia odpowiedzi, w tym przedłożenia oferty jeśli o nią pytam. Moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody lub przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego i prawo do przeniesienia danych.

*Bez obaw, nie udostępniam nikomu twojego adresu e-mail