Web Design Blog / Marketing:

Bądź wiarygodny w Internecie

Wiarygodność to czynnik, który istotnie oddziałuje na decyzję klienta podczas wybierania oferty z grona różnych firm. Jako, że strona internetowa to jeden z pierwszych kanałów komunikacji między nami a potencjalnym klientem, warto zadbać o wiarygodny wizerunek w Internecie i stworzyć pozytywne wrażenie od samego początku.

Temat artykułu nie omawia stron w aspekcie technicznym, nie mniej jednak, łączy się z kilkoma moimi wcześniejszymi publikacjami odnośnie zawartości stron internetowych, mediów społecznościowych oraz błędów na stronach internetowych.

Zawartość i otoczenie witryny

Zawartość strony internetowej powinna odzwierciedlać charakter firmy ohraz być dla internautów wartościowa. Kiedy strona firmowa budzi zaufanie? Kiedy porusza konkretne kwestie związane z istotą prowadzonej działalności  oraz szczegóły prezentowanej oferty. Wiarygodna strona internetowa zawiera:

  • Dane kontaktowe, które powinny zawierać pełny adres wraz z kodem pocztowym i numerem budynku. Pomocna może być popularna, interaktywna mapka Google wraz dokładnie zaznaczoną lokalizacją. Kropką nad i będzie podanie współrzędnych geograficznych dla klientów docierających do nas z daleka. Jeżeli firma nie ma stałego punktu do przyjmowania klientów warto wyraźnie o tym poinformować i uwydatnić np. dane kontaktowe do przedstawicieli. Dodatkowo, zamieszczone na stronie wszelkie adresy e-mail powinny należeć do domeny strony internetowej a numery telefonów opatrujmy w zrozumiałe etykiety np. księgowość lub zamówienia.
  • Dane rejestracyjne firmy – nie są wymagane przy działalnościach, które nie zajmują się sprzedażą internetową ale będą pomocne dla osób wystawiających dokumenty VAT no i na pewno zwiększają wiarygodność firmy. Według mnie, zamieszczenie np. ogólnie dostępnego numeru NIP w niczym nie przeszkodzi.
  • Profile w mediach społecznościowych, które już powoli stają się standardem. Priorytetem są Miejsca Google, gdzie praktycznie z marszu, za darmo otrzymujemy wysokie pozycje przy mapce na zapytania związane z naszą branżą i lokalizacją. Powinniśmy zadbać o ładnie wyglądającą i zachęcającą do polubienia stronę na Google Plus, Facebook‚u oraz w innych serwisach. np. Twitter, Pinterest, YouTube i innych. Należy pamiętać aby połączyć utworzone profile z naszą stroną za pomocą API wydawców lub specjalnych narzędzi takich jak chociażby AddThis.
  • Regulaminy strony, polityki prywatności, a w tym kochane przez wszystkich popupy o ciasteczkach, które mimo, że są nudne i w 99 procentach nieczytane są wymagane abyśmy byli postrzegani na poważnie. Za pomocą tych elementów widać, że dbamy o szczegóły i troszczymy się o zachowanie najwyższych standardów.
  • Szczegóły, takie jak cenniki, specyfikacje i katalogi produktów. Bez tego zginiemy w tłumie. Internauta wchodzi na stronę by się czegoś dowiedzieć. Podstrony O nas i Oferta, na których jest kilka słów na pewno mu w tym nie pomogą.
  • Opinie i referencje – najlepiej z podaniem źródeł. Jeżeli nie masz jeszcze opinii w żadnych serwisach, zachęć do ich wystawienia byłych klientów za pomocą e-maila lub przy kolejnych spotkaniach z nimi.
  • Certyfikat SSL – wystarczy nawet ten najtańszy klasy DV. Zaznaczony na zielono adres, HTTPS (zamiast HTTP) i kłódka przed adresem to szczegóły, które kojarzą się z wielkimi markami i wzbudzają zaufanie użytkowników dbających o anonimowość i bezpieczeństwo. Czytaj więcej o certyfikatach SSL w osobnym wpisie.

Nie bez znaczenia jest także ogólna estetyka witryny firmowej. To ona decyduje o pierwszym wrażeniu i budzi określone emocje. To samo zresztą tyczy się prezentacji i materiałów reklamowych takich jak ulotki czy gazetki ofertowe.

Wnioski

Aby wzbudzić zaufanie wśród Internautów musimy zatroszczyć się o odpowiednią prezentację szeregu elementów. Mamy tutaj do czynienia z treścią, aspektami głównymi oraz z detalami, które wbrew pozorom odgrywają kluczową rolę w postrzeganiu nas przez odbiorców. Dbajmy o wizerunek w Internecie tak samo mocno (lub lepiej) jak dbamy o odpowiedni anturaż biura czy o wygląd przedstawicieli przy spotkaniach z klientem twarzą w twarz. Nie bagatelizujmy efektu pierwszego wrażenia, pamiętajmy, że zjawisko to odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Bądź wiarygodny w Internecie
4.65 (92.94%) głosów: 17

Autor: (28 lat)

Pamiętaj, że służę pomocą w razie wykonania lub odnowienia strony lub sklepu internetowego dla twojej firmy. Niech potwierdzeniem moich kompetencji będzie fakt, że jesteś na mojej stronie mimo, że jestem z całkiem innej części Polski ;)

Tego typu wpisy piszę w wolnych chwilach lub pomiędzy projektami. Tylko pomyśl co mogę dla Ciebie zrobić w ramach płatnej usługi bez pośredniczących nastawionych wyłącznie na własny zysk agencji reklamowych.

Otrzymuj powiadomienie o nowych artykułach

*Bez obaw, nie udostępniam nikomu twojego adresu e-mail