Co zamieścić na stronie firmowej?

Decydując się na uruchomienie strony firmowej musimy się zastanowić jakie konkretnie treści będzie ona zawierała. Warto zrobić to przed samym zleceniem stworzenia strony internetowej bo to sprawa elementarna. Treść strony i jej cechy determinują bowiem wszelkie elementy jakie należy zaprojektować. Mam tutaj na myśli: układ podstron, nawigację, sam design a nawet system CMS.

Bez tej wiedzy prawdopodobnie zrobimy to w ciemno i nie będziemy później w stanie tych elementów do siebie dopasować, no chyba, że będziemy mieli duże szczęście.

Planowanie

Jeżeli od początku wiemy co chcemy aby nasza strona zawierała, to problem praktycznie znika. Wystarczy wszystko z grubsza uporządkować i przedstawić nasz plan webmasterowi. Schody zaczynają się kiedy chcemy pojawić się w sieci  ale tak do końca dokładnie nie wiemy w jaki sposób.

W takiej sytuacji najczęściej uciekamy się do „bezpiecznych” tudzież najbardziej oklepanych schematów, czyli tworzymy działy: home, o nas, kontakt. Na stronie głównej: powitanie i zalążki poszczególnych podstron z przyciskiem o etykietce „więcej”. W „o nas” tekst, w którym brak konkretów powoduje, że jest uniwersalny dla firm z przeróżnych branż. Do tego „kontakt” z telefonami mapka i nic więcej. Zaraz zaraz, przecież parę postów wcześniej poruszaliśmy problem nudy i żeby za wszelką cenę unikać takich rozwiązań!

Lista inspiracji

Co zatem warto dodać aby zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą? Dla tych, którym brakuje pomysłów moja mała lista inspiracji.

Aktualności to bez wątpienia atrakcyjny element strony internetowej. Dzięki nim możemy podzielić się nowościami technicznymi lub ogłaszać promocje i konkursy. Stworzenie takiego działu motywuje do częstych aktualizacji co pozytywnie odbije się na pozycji strony w wyszukiwarkach a tym samym zwiększonej liczbie odwiedzin i reputacji.

Konkretny katalog produktów i usług i jeśli to możliwe z konkretnymi cenami! Nic tak nie irytuje Internautów jak brak konkretów. Zamieszczając na swojej stronie cenniki produktów i usług zyskasz wiarygodność i wzrost ilości zamówień.

Galeria jest bardzo wskazana. Szczególnie w działalnościach gdzie mamy do czynienia z wytwarzaniem lub z czymkolwiek co można sfotografować. Nie zapominajmy o dobrej jakości zdjęciach, odpowiedniej optymalizacji miniaturek i funkcjonalności skryptu. Odpowiedni komentarz każdego zdjęcia spowoduje, że przeglądanie kolejnych zdjęć będzie bardziej ciekawe.

Multimedia czyli filmy, prezentacje i dźwięk. Na pewno uatrakcyjnią nasz wizerunek i spowodują większe zainteresowanie oferowanymi produktami i usługami. Pamiętajmy aby zamieszczać materiały wysokiej jakości i umożliwić korzystanie z nich na różnych platformach.

Opinie i referencje  pochodzące z różnych źródeł zawsze wzbudzają zaufanie. Pamiętajmy aby opinia miała odpowiedni podpis i link do źródła aby uwiarygodnić jej pochodzenie. Można posiłkować się mediami społecznościowymi i dedykowanymi do tego serwisami np. Yelp, Firmy.net i Tupalo. W przypadku gdy nie dysponujemy ciekawymi opiniami i referencjami, warto o nie po prostu poprosić klientów.

Certyfikaty, dyplomy twojej firmy lub konkretnych pracowników są świetnym sposobem na zbudowanie zaufania oraz pozytywnego wizerunku twojej marki. Warto zadbać o wysoką jakość skanów i sposób prezentacji.

Poradniki – nie dość, że mogą być bardzo pożyteczne to jeszcze są świetnym miejscem do upchania cennych słów kluczowych na których nigdzie indziej nie było miejsca. Nie łudź się, że moda na różnego rodzaju poradniki na stronach to tylko dobroczynny ruch ludzi dysponujących sporą ilością czasu.

Zdjęcia pracowników są stosunkowo rzadko zamieszczane a szkoda. Wzbudzają zaufanie i powoduje, że klientom łatwiej nawiązać pierwszy kontakt.

Dane firmy – oczywiście i to szczególnie kontaktowe i takie, które są często poszukiwane np. numer rachunku konta bankowego czy NIP.

Mapka – jeżeli firma przyjmuje klientów w stałym punkcie to jak najbardziej. Zadbaj aby lokalizacja była zaznaczona prawidłowo i aby mapka była interaktywna.

Rozszerzenia mediów społecznościowych – no tak, szybciej zarobimy plusika lub „Lubię to” zamieszczając widget bezpośrednio na stronie. Z drugiej strony, jeżeli bardzo nie chcemy na siłę go gdzieś upychać, sam link do profilu też powinien wystarczyć.

FAQ czyli najczęściej zadawane pytania zaoszczędzą czas Tobie i Internautom.

Newsletter jest przez wielu pomijany przy stronie firmowej… a szkoda. Newsletter pozwala na zbudowanie bazy cennych kontaktów, które możesz wykorzystać do prowadzenia ciekawych kampanii marketingowych czy np. podtrzymania kontaktu z osobami zainteresowanymi twoimi produktami.

Podsumowanie

Nie bójmy się eksperymentów i zamieszczajmy na stronie firmowej wszystko to, co jest ciekawe i ma potencjał. Sprawdź pomysłowość specjalistów od reklamy wielkich marek i firm. Ich strony rzadko kiedy przypominają te tradycyjne a ich zawartość najczęściej ma na celu wywołać zainteresowanie i zaskoczenie. Warto odróżnić się od konkurencji.

Źródła

Co zamieścić na stronie firmowej?
4.5 (90%) głosów: 26